DON ŽUAN

Vida Davidović (po Molijeru)
DON ŽUAN
Režija: Tihomir Stanić, Marko Misirača

Opis Umetnici
DON ŽUAN
2

Umetnici


Pozorište "Teatrijum"
u saradnji sa Udruženjem dramskih umetnika Srbije
Ministarstvom kulture i informisanja
Sekretarijatom za kulturu Grada Beograda
i Tihomir Stanić Production

Vida Davidović (po Molijeru)
DON ŽUAN
Režija: Tihomir Stanić, Marko Misirača

Scenografija: Marica Kuzmanović
Kostimografija: Ana Mićković
Korišćeni muzički inserti iz Arhiva Rambo Amadeus-a
Asistent reditelja: Sofija Nađa Stanić
Koreografija: Tamara Antonijević
Organizacija: Dušan Ašković
Produkcija: Danilo Potparić
Sufler: Dragana Anđelković

Uloge: Don Žuan – STEFAN RADONjIĆ, Zdravko – VLADAN GAJOVIĆ, Gospodin Nedeljković – ĐORĐE MARKOVIĆ, Slobo – TIHOMIR STANIĆ, Elvira – MILICA JANKOVIĆ, Blažo – LEPOMIR IVKOVIĆ, Antonina – NEVENA ILIĆ, Valentina – ISIDORA GRAĐANIN, Milica – IVANA DUDIĆ, Pero – LUKA POTPARIĆ, Dragan – MILAN BOBIĆ, Arsa – LUKA SEVIĆ, Prosjak – DUŠAN AŠKOVIĆ

Početak rada na predstavi „Don Žuan“ poklapa se sa osnivanjem letnje pozorišne scene „Teatrijum“ u dvorištu Rektorata Univerziteta u Beogradu. Jedinstvenost ambijenta dvorišta omogućava publici poseban doživljaj i predstavlja mesto u kom bi studenti i druga zainteresovana publika mogli da se okupljaju i upoznaju sa ovim i drugim čuvenim pozorišnim delima predstavljenim na savremen način.

Molijerov komad nastao je u Francuskoj u sedamnaestom veku i iako referiše na kategorije morala koje su tada bile aktuelne u skladu sa opštim svetonazorom francuskog i evropskog društva, on je i danas vrlo aktuelan. Umesto plemića, tu je elita, umesto arhaičnih predela francuskih šuma, tu je ovaj i ovakav, današnji Beograd. Umesto Done Elvire, tu su mnoge žene moćnika spremne da dožive pravu ljubav. Umesto viteštva, postoji jedna klanovska lojalnost ljudi koji u formiranim grupama dolaze u Beograd spremni da ga iskoriste kao i svaku dobru šansu.

Dakle, kao i svaka dobra komedija, „Don Žuan“ je komad koji odlično komunicira sa današnjim vremenom i aktuelnom situacijom. Ako se

razmaštamo kao u prethodnim primjerima dobijamo iz već postojećeg Molijera jedan Beograd (ili bar nešto što na njega liči) i kriminalnu elitu koja je osujećena nemilosrdnim libidom jednog od njenih članova. Ako Don Žuana smestimo u okrilje savremenog crnogorsko-klanovskog miljea u Beogradu, koji funkcioniše po principu strogog patrijarhata i osvete, i ako bismo stavili Don Žuana u situaciju da prekrši taj kod zbog svojih nagona i iskoristi jednu od žena unutar zajednice, bilo bi dosta zanimljivo posmatrati razrešenje ove zbrke. Ucene, pretnje, pištolji, podzemlje, krv, osveta i čast. Veze, vezice, afere i nagoni. A svime ovim se ne gubi ništa od Molijera.

Kombinujući aktuelni društveni kontekst sa jednim klasičnim delom dobijamo savremenu kritiku određenog miljea, a sa klasičnim humorom i dobrim molijerovskim zapletima; savremeno društvo i humor koji opstaje već vekovima zahvaljujući svojoj nepretencioznosti. A šta je smešnije, zabavnije i potresnije od kriminalne elite koja živi po principu plemena, patrijarhata i osvete? I šta je smešnije, zabavnije i potresnije od Don Žuana? Duboko smo uvereni da je baš zato ovaj spoj klasičnog zapleta i likova koji boje našu svakodnevnicu prava scenska kombinacija.

 

Izvor: Pozorište „Teatrijum“

Preporuka

ŠTA ME SNAĐE

Akademija 28

Naša popularna glumica Anđelka Prpić je glavni protagonista ove fantastične predstave, nastale iz…

MAČOR U ČIZMAMA

Pozorište Boško Buha

Mjuzikl za decu uzrasta od 5-12 godina
REŽIJA: Jug Radivojević

Ken Kizi/ Dejl Vaserman Let iznad kukavičjeg gnezda

Dragi korisniče,

Ovaj sajt koristi kolačiće za poboljšanje korisničkog iskustva. Korišćenjem ovog sajta prihvatate korišćenje kolačića. Politika privatnosti

Prihvati